مقالات

تست بازرسی چشمی (Visual Testing)

parsian-shargh-NDT-RT-MT-PT-UT-VT

تست بازرسی چشمی (Visual Testing) یا بازرسی بصری در بازرسی جوش به این معنی است که بازرس سطوح اتصالات جوش داده شده، اجزای ماشینکاری شده یا انواع مختلفی را طبق نیاز و خواسته های مشتری بررسی می کند. بازرسی جوش چشمی با روش های خاص و معیارهای پذیرش انجام می شود.
اغلب روش های بازرسی بصری به تنهایی کافی نیست و یکی از روشهای تست غیر مخرب NDT که در مقاله های دیگر ذکر شده است نیاز است و به عنوان یک روش بازرسی اضافی برای اطمینان از پوشش کامل محدوده هدف مورد استفاده قرار می گیرد.
بازرسی جوش چشمی یکی از آزمون های رایج در صنعت می باشد. از آنجایی که اکثر روش های تست جوش، بازرس باید به سطح مورد بازرسی نگاه کند لذا بازرسی چشمی جوش در بیشتر روش های دیگر ذاتی است. همانطور که از نام آن مشخص است، بازرسی جوش VT شامل مشاهدات بصری از سطح یک جسم برای ارزیابی حضور ناپیوستگی سطحی در آن می باشد.
بازرسی های VT ممکن است از طریق مشاهده مستقیم، با استفاده از خط بینایی دید، و یا با استفاده از ابزار های نوری مانند عینک بزرگنمایی، آینه ها، بوروسکوپ ها، دستگاه های همراه با بار (CCD) و سیستم های مشاهده کامپیوتری (مشاهده از راه دور) انجام شود. خوردگی، ناهماهنگی قطعات، آسیب فیزیکی و ترک، تنها برخی از اختلالاتی است که ممکن است توسط بازرسی جوش چشمی VT تشخیص داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *